У 2015-2016навчальному році методична робота проводилась під керівництвом методичної ради: вчителі працювали в творчих групах, локальних методичних об’єднаннях, вчителі початкових класів у ШМО вчителів початкових класів (за окремим планом), класні керівники у ШМО класних керівників (за окремим планом).

                Організація методичної роботи сприяла активізації роботи вчителів школи, цілеспрямованості практичних заходів, підвищенню науково-методичного рівня роботи та кваліфікації вчителів.

                Дієвою формою роботи є традиційне проведення відкритих уроків та позакласних заходів, участь у методичних заходах району та області.

                Матеріали відкритих уроків висвітлюють роботу вчителів над методичною проблемою, шляхи та методи її розвитку, організацію та проведення певних форм роботи чи впровадження конкретних методів, які характеризують індивідуальний стиль учителя та манеру його викладання. Матеріали уроків зберігаються у ШМК.

                Так, учитель Марчишин С.В . провела відкритий  інтерактивний урок – змагання  з фізики  у 9  класі   «  Магнітне поле» », у ході якого учні  переглянули презентацію з коментуванням учителя, виконували поставлені перед ними завдання різного типу, результати яких фіксували в картках само- оцінювання.  Урок динамічний, учитель стимулювала до роботи усіх учнів, вдало підібрані завдання та демонстраційний матеріал.                        В 11 класі – урок з фізики на тему « Іонізуюча дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Вплив радіоактивного випромінювання на живі організми»,          у ході якого учні презентували власні  проекти, здійснювали порівняльний аналіз явищ.

           Учитель  Михайлів І.М. провела відкритий урок   біології в 6 класі на тему» Суцвіття», в ході якого використала різні форми роботи: випереджувальне завдання ( навчальні міні-проекти і їх захист), самостійну роботу, встановлення відповідностей, навчальну гру, застосувала ІКТ                   ( перегляд слайдів з коментуванням), на закріплення вчитель роздала учням буклети « У світі суцвіть».

            Бібліотекар Цар Г.В. провела відкриту бібліотечну годину «Безсмертна дочка Прометея», на якій прозвучали Лесині поезії,  історична та біографічна інформації, учні переглянули уривки з фільму «Лісова пісня», прослухали пісні на поезії Лесі Українки.

            Учитель Чех Л.О. провела відкритий урок   « Що ми робили вчора?» у 3 класі,  застосувавши  евристичний та демонстраційний методи навчання, навчальне аудіювання, читання та переклад речень, текстів, говоріння учень – учень, учитель – учень. Учні розучували вірш (  метод …..  ),  навчальні пісеньки. Урок динамічний, насичений, досягнув поставленої мети.

             Учитель Труш О.М. провела відкритий урок  християнської етики в 6 класі на тему  «Універсальний моральний закон. «Золоте правило». З метою активізації пізнавальної активності учнів учитель застосовала ознайомлення та аналіз життєвих ситуацій, навчальну гру «Розплутай вислів», роботу в парах. На закріплення вивченого застосовано гру «Будинок добрих справ».

        Учитель Іванюк І.І. провела в 9 класі відкритий урок   з правознавства     « Децентралізація влади в Україні», на який було запрошено депутата Тростянецької ТОГ та члена виборчої комісії. Відповідно до теми уроку оформлено  класну кімнату, підготовлено слайди. Урок побудовано у формі діалогу.  Учні ознайомились із повноваженнями виборчої комісії, ходом та результатами виборів, змістом  бюлетенів, а також із першими кроками роботи та перспективами розвитку громади.

                Перейма І.І., учитель англійської мови, провела відкритий урок у    2 класі на тему                             « Мої домашні улюбленці». З метою актуалізації опорних знань застосовано фонетичну розминку, скоромовки та їх переклад. Навчальні ігри   види мовленнєвої діяльності ( читання, аудіювання, письмо та говоріння) . Найбільше активізували роботу учнів та пізнавальний інтерес навчальна гра «Що пропало?» та «Вгадай тваринку», а також презентація міні – проектів про домашніх улюбленців, які учні підготували вдома.

              Учитель Метліна О.В. провела майстер – клас екологічного спрямування  із трудового навчання на тему « Нове життя старих речей», в ході якого учні ознайомились із мультимедійною презентацією   та навчились використовувати в побуті вторинну пластикову сировину.  Метою заходу було привернення уваги до проблеми накопичення сміття і залучення підростаючого покоління до захисту і збереження навколишнього середовища. Учитель поетапно показала, як із пластикової склянки можна виготовити підставку під писанку чи декоративну корзинку. Учні та гості залюбки виготовляли ці вироби.

             Учитель Денис О.В. провела відкритий урок  історії у 6 класі « Давня Греція класичної доби» . Урок пройшов у формі змагання команд,завдання конкурсу були як репродуктивного, так і творчого характеру, на встановлення відповідностей. Цікавим був конкурс капітанів, де вони проводили екскурсію в імпровізованому музеї. З метою активізації опорних знань учитель застосувала  мультимедійну презентацію.  А також Денис О.В. провела майстер – клас « Про що розповідає сімейний альбом», на якому поділилась досвідом роботи щодо проведення уроків такого типу в 5 класі. Застосовано групову роботу, елементи проектної технології, складання генеалогічного дерева, навчальну гру, ІКТ.

                Учитель  інформатики Свідрик В.Є. провів  відкритий урок  у 4 класі на тему                                   « Створюємо гру» , метою якого було навчити учнів створювати комп’ютерну гру за допомогою програми  « Scratch», у  ході якого було використано навчальну презентацію, евристичний метод   супроводжувався виконанням практичних вправ. На етапі закріплення вивченого  усі учні створили однакову для всіх гру, декілька учнів навіть вдосконалили її, додавши  кілька команд.

          Куліш Н.В. провела  у 6  класі  відкритий урок зарубіжної літератури  на тему « Перемога добра над злом ( за повістю А.Ліндгрен « Міо, мій, Міо»)», в ході якого учні  презентували свої мікропроекти, вгадували фрагменти з твору, переглядаючи уривки з фільмів за мотивами вивчених творів,  розвивали творчу уяву, складаючи  сенкани ; навчальна гра «Скринька загадок» спонукала учнів до пізнавальної активності, а елементи інсценізації сприяли розвитку акторської творчості .

Дутка Л.Р. провела відкритий урок   основ здоров’я у 4 класі на тему     « Небезпечні ситуації», застосувавши перегляд слайдів про НС, навчальну гру     « Збери рюкзак», виконання практичних вправ. Урок відзначався насиченістю інформації, динамічністю, мети було досягнуто.

Кривецька О.М. провела урок - змагання  у 6 класі « Множення і ділення раціональних чисел», на якому вчитель застосувала навчальну гру. Учні навчалися працювати в малих групах.  Урок мети досягнув.

Масна О.Р. провела урок у 1 класі « Ознайомлення із звуком (а) і позначення  його літерами  «А» та «а», організувавши роботу учнів з розвитку мовлення               ( розучування вірша про літеру, скоромовки), повела навчальні ігри  « Сигнальники», « Спіймай спільний звук», «Знайди схему»,  а також учні познайомились із звуком, що вивчається через навчальну казку.

Цимбала Н.А. провела урок – мандрівку з математики  у 3 класі на тему «Таблиця множення  числа 9. Таблиця ділення на 9. Залежність результату дії множення від зміни одного з компонентів при сталому другому. Розв’язування задач.» . Урок побудовано у формі подорожі літаком із зупинками на різних станціях.  У процесі вивчення теми вчитель застосувала розв’язування задач на  розвиток мислення, математичний диктант, поляну задач, начальні ігри « Хто швидше» та інші.

Бичек Г.П. – у 2 класі урок математики « Ознайомлення із таблицею множення на 2 та таблицею ділення на 2». На уроці організовано роботу в малих групах, застосовано навчальну гру, розв’язування та аналіз задач.

Белінська О.Б. – урок математики у 4 класі на тему « Множення двоцифрових чисел на одноцифрові», на якому учні працювали в групах, розв’язуючи задачі, обчислюючи ланцюжки виразів. З метою активізації навчальної діяльності учнів учитель застосувала навчальні угри « Сплети мереживо», «добери множини».

                Стимулюючу функцію методичної роботи відобразили результати атестації:

- учитель  історії та географії Іванюк І.І. відповідає займаній посаді, підтверджено квалі-фікаційну  категорію «спеціаліст вищої категорії»; як керівник гуртка, відповідає займаній посаді, встановлено 10 тарифний розряд;

-учитель  християнської етики Труш О.М. відповідає займаній посаді, встановлено  кваліфікаційну категорію «спеціаліст І І категорії»;

 - учитель української мови та літератури Куліш Н.В. відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»;

- учитель  історії Денис О.В. відповідає займаній посаді, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»; як керівник гуртка, відповідає займаній посаді, встановлено 10 тарифний розряд;

                Учителі школи активно освоюють ІКТ та використовують їх у навчально-виховному процесі (Куліш Н.В., Метліна О.В., Годлєвська Р.П.,  Іванюк І.І., Цимбала Н.А., Чех Л.О., Перейма І.І., Михайлів І.М., Марчишин С.В., Денис О.В., ).

                Традиційними є в школі творчі звіти вчителів, що атестувалися.  Цьогоріч він пройшов у формі мультимедійних презентацій, які підготували  вчителі Денис О.В., Куліш Н.В., Труш О.М. 

                Слід відзначити якісну роботу вчителів- предметників з обдарованими дітьми, які показали високі результати в ІІ етапі учнівських олімпіад з базових дисциплін  ( Додаток 1) .

                Учителі школи стали активніше брати участь у методичних заходах районного та обласного  масштабу:

- Денис О.В., Куліш Н.В., Михайлів І.М. – переможці конкурсу «Класний керівник року»,

- Перейма І.І. учасник, Чех Л.О. лауреат конкурсу «Учитель року»,

- команда ЮІР ( керівник Метліна О.В., Дутка Л.Р.) – учасники  обласного етапу змагань ЮІР       6 місце),

- школа отримала подяку  Благодійного фонду « Сестри Даліли»  за участь в акції « Корок життя» ( Годлєвська Р.П.),

- подяку Міжнародного благодійного  фонду «Сильні духом» за участь в акції «Назустріч мрії» ( Труш О.М.)

                Учителі школи (Годлєвська Р.П., Куліш Н.В., Свідрик В.Є., Михайлів І.М., Цимбала Н.А.,  Кривецька О.М., Марчишин С.В. ) працювали в оргкомітетах з підготовки та проведення  ІІ етапу учнівських олімпіад та творчих конкурсів.

                Учителі-предметними, класні керівники, педагоги-організатори ведуть повноцінну правовиховну роботу з учнями школи. ЗНВР Годлєвська Р.П. узагальнила цю роботу та подала матеріали на районний огляд-конкурс на кращу організацію правоосвітньої та правовиховної роботи, в якому школа посіла ІІ місце.

 

 

Додаток    №1.

1. Кутнів Роксолана,   учениця 11 класу,   І м.в ІІ етапі олімпіади з екології   ( учитель Михайлів І.М.)

 

2. Кутнів Роксолана, учениця  11 класу, І м. в ІІ етапі УІ Міжнародного мовно – літературного конкурсу ім. Т.Шевченка  ( учитель Годлєвська Р.П.)

 

3. Бінас Оксана, учениця 8 класу, ІІІ м. в ІІ етапі олімпіади з української мови  ( учитель Куліш Н.В.)

 

4. Бінас Оксана, учениця Липівської ЗОШ,  ІІ м. в ІІ етапі УІ Міжнародного мовно – літературного конкурсу імені Т.Шевченка ( учитель Куліш Н.В.)

 

5.Бінас Оксана, учениця 8 класу, ІІІ  м.  в ІІ етапі  ХУІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика ( учитель Куліш Н.В.)

 

6.Бінас Оксана, учениця 8 класу, ІІІ м. в ІІ етапі олімпіади з математики (учитель Кривецька О.М.)

 

7. Куліш Катерина, учениця 11 класу , ІІ м. в ІІ етапі олімпіади з української мови ( Годлєвська Р.П.)

 

8. Куліш Катерина, учениця 11 класу, ІІ м.  в ІІ етапі  ХУІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика  ( Годлєвська Р.П.)

 

9. Сидор Анна, учениця 8 класу , ІІ м. в ІІ етапі олімпіади з географії ( учитель Іванюк І.І.)

 

10. Держило Наталія, учениця 8 класу, ІІ м. в ІІ етапі олімпіади з християнської етики (Труш О.М.)

 

11.Гранковська Анастасія, учениця  11 класу, ІІІ м. в ІІ етапі УІ Міжна-родного мовно – літературного конкурсу ім. Т.Шевченка ( Годлєвська Р.П.)

 

12.Березюк Софія,   ІІІ  м.  в ІІ етапі  ХУІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика ( Оринчак О.Р.)

 

13. Куликовська Анна, учениця 3 класу,   ІІ м. етапі  ХУІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика ( учитель Цимбала Н.А.)

 

14. Куліш Катерина, учениця 11 класу, ІІІ м. в ІІ етапі олімпіади з трудового навчання ( вчитель Метліна О.В.)

 

15. Бінас Оксана, учениця 8 класу, ІІ м. в ІІ етапі олімпіади з біології ( вчитель Михайлів І.М.).

 

16.Петров Дмитро, учень  9 класу, ІІ м. в ІІ етапі олімпіади з інформатики ( вчитель Свідрик В.Є.)

     17. Петров Дмитро, учень 9 класу, ІІ м. в ІІ етапі олімпіади з фізики  ( вчитель

             Марчишин С.В.).

 

       18. Сидор Анна, учениця 8 класу, ІІІ м. в ІІ етапі олімпіади з фізики  ( вчитель

             Марчишин С.В.).

 

       19. Перейма Анжеліка, учениця 11 класу, ІІІ м. в ІІ етапі олімпіади з фізики

            ( вчитель  Марчишин С.В.).

 

       20. Цимбаліста Маркіян, учень 5 класу,  І   м. в районному етапі конкурсу

            «Сурми звитяги» ( вчитель Денис О.В.)